Vragen beantwoorden! - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu Vragen beantwoorden! - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

Vragen beantwoorden!

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

09 Februari 2010 | India, Coimbatore

DAag lieve allemaal!!

Weer bedankt voor jullie berichtjes. Erg leuk om te lezen!! We merkten dat er toch nog wat vragen waren dus vonden we het tijd om ze maar eens te beantwoorden;) Hier komen ze!!

1. Waarom het alleen maar mannen zijn
In india is het normaal dat mannen en vrouwen gescheiden leven. Dit opvanghuis wordt gerund door mannen en daardoor zijn er dus ook alleen maar jongens hier. Er zijn dus ook een hoop opvanghuizen voor meisjes maar die worden gerund door de zusters. De reden awarom wij hier wel kunnen en mogen zijn is omdat ze een soort familieband willen scheppen. Wij worden dus gezien als zus, de kokkin als moeder, de vaders als vaders en de broeders als broeders. Wij worden ook letterlijk grote zus genoemd.

2. Zijn er veel muggen?
Er zijn hier heel veel muggen, alleen van 6 tot 6 's avonds. Kelly heeft ze voor de grap maar eens even geteld en die kwam op een eindstand uit van 16 op haar linkervoet en 21 op haar rechtervoet. Dat geeft je een beetje een idee hoe de rest van ons lichaam eruit ziet;) Gelukkig hebben we in onze kamer nog geen last van muggen.

3. NOg niet ziek geworden vant eten?
We zijn allebei nog niet ziek geworden van het eten. Het eten is hier prima alleen echt superheet gekruid. De fathers zijn zelf ook heel voorzichtig met eten en drinken dus das wel fijn. We zijn wel allebei verkouden geworden van de waaiers in huis.

4. Werkzaamheden
We hebben nog geen echte werkzaamheden toegewezen gekregen maar onze grote taak is heel simpel: het aanwezig zijn en aandacht geven aan de jongens die hier zijn. We hebben wel een verwachtingslijstje ogpesteld waarop de father een programma op gaat stellen voor ons. Dus we verwachten dat het binnenkort wel zal komen. Op dit moment laat de father (directeur) ons elke week meelopen met 1 van zijn stafleden. Deze week mogen wij mee met Caroline die verschillende naaiateliers heeft in de achterbuurten van Coimbatore. Hier geven ze meisjes les in het maken van kleding, tassen etc. zodat ze een kans hebben op een baan en dus salaris. Vanochtend zijn we naar een achterbuurt geweest waarbij de meeste mensen in gevlochten hutjes wonen en vaak werkloos zijn. Sommige werken op de vuilnisbult die erachter ligt om nog enig inkomen te verzamelen. Erg triest allemaal om dit te zien. Vorige week hebben we meegelopen bij childline. Dit is een soort van kindertelefoon waarbij mensen kunnen bellen wanneer ze een straatkind tegenkomen.

5. Religie
De meeste mensen in India zijn Hindo. Je vind dus ook overal in coimbatoe (zelfs midden op de straat) tempels waar ze kunnen bidden. Ook de meeste jongens op het project zijn hindo maar omdat het een christelijk project is gaan de jongens elke zondag naar de kerk en wordt er elke ochtend en avond gebeden.

6. Waar leven de mensen van
De meeste mensen hebben wel een inkomen. Je ziet alleen wel erg goed het verschil tussen arm en rijk (er staan soms een supermooi huis en een gevlochten hutje naast elkaar). Je ziet dus overal winkeltjes op straat, heel veel taxi's maar ook zwervers en bedelaars.

8. Wat verbaast je het meest
Ons verbaast het het meest dat de jongens en alle mensen zo positief, vrolijk en onwijs gastvrij in het leven kunnen staan. Sommige mensen hebben helemaal niets maar zijn erg vrolijk en bieden je van alles aan (koele drankjes, ze toveren een stoel ergens vandaan etc.)
Ook over de jongens verbazen we ons. De meeste jongens hebben geen ouders meer of nog maar 1 ouder, ze hebben op straat geleefd of zijn compleet verwaarloosd. Maar ze spelen, lachen en zijn onwijs vrolijk met wat ze hier krijgen en hebben. Supermooi om te zien!!

We hebben geprobeerd foto's up te loaden maar er was wat misgegaan dus die komen er zo spoedig mogelijk aan! We hebben ze al uitgezocht duss nog ff geduld;)

Morgen Kel haar verjaardag:D:D
Als je nog een verlaat verjaardagskaartje of andere post wil sturen dan kan dat naar:
Don Bosco Anbu Illam
38. G.M Nagar,
Sungam Ukkadam Bypass Road, Ukkadam
Coimbatore pin: 641001

Het duurt erg lang en we hopen dat het aankomt!:)

• 09 Februari 2010 - 14:25

Papa En Mama Duin:

Mooie uitleg meiden!!

En kelly een hele fijne verjaardag morgen!!
    Is het nog gelukt met de taarten en ijsjes bestellen? Maak er maar een leuk feestje van!

Dikke kus

• 09 Februari 2010 - 14:41

Ivonne:

Leuk verslag weer hoor!
    Zo kunnen we mooi een beetje op de hoogte blijven van wat jullie doen. Kelly alvast een hele fijne verjaardag voor morgen!! Ik lees net van je moeder dat je ijs en taart besteld hebt dus dat zit wel goed morgen. Je houd je verjaardagsknuffel nog tegoed. liefs Dick en Ivonne xxxxx

• 09 Februari 2010 - 14:43

Ivonne:

Vergeet ik eigenlijk nog te vragen of er wel zoveel muggenbulten op die kleine voeten van Kelly passen??

• 09 Februari 2010 - 15:06

Yvonne:

Zooo jullie beleven heel wat meiden!! Super...
    En wat een andere cultuur dan in Nl he...

Heel veel succes!!!

Liefs Yvon (vanuit Aruba:p)

• 09 Februari 2010 - 16:27

Karin:

Ik doe het met een vervroegde reactie i.p.v. een te laat kaartje ;)
    Kelly, van harte gefelicteerd! Het wordt vast een verjaardag die je nooit zult vergeten, hoe deze ook ingevult zal worden!
    Het 3x zoenen zullen ze daar wel niet kennen, of gaan jullie dat introduceren haha!
    Leuke weblog weer deze keer! Hier gaat alles prima. Het is wat langer licht, ik wordt er helemaal blij van als ik in het licht naar de KPZ rij :D voor de rest is alles net zoals anders. Ik ga snel naar mijn les toe dus ;) hihi! Ik ben benieuwt naar het volgende verhaal!

Liefs Karin

• 09 Februari 2010 - 16:58

Rachel:

wat hebben jullie weer een mooi verslag geschreven.
    ik vind het super om het elke keer weer te lezen!
    ik wens je een hele leuke dag morgen kelly!
    en als je terug bent krijg je je verjaardagszoen!!

heel veel liefs van je nichtje

• 09 Februari 2010 - 18:56

Mama Droog:

Kelly, van harte gefeliciteerd!! Ik ben benieuwd wat de jongens voor je gaan zingen! Big sister anyway!!!
    Geef deze dag een extra tintje, dat zul je nooit meer vergeten. prima verslag van jullie belevenissen! Jullie voeren de spanning wel erg op met je foto-galerij!!!! Succes dames..XX Maria

• 09 Februari 2010 - 21:00

Lidy:

Hier geen muggen maar heerlijk schaatsen! Jullie gaan vast de 11 stedentocht missen.. Leuk hoor, zo'n hartverwarmend reisverslag. Tot laterrr

• 09 Februari 2010 - 21:16

Opa Veenendaal:

Een mooi verslag en Kelly morgen een heele fijne verjaardag ik neem er een borrel op, veel plezier morgen. opa

• 09 Februari 2010 - 21:30

Oma Veenendaal:

HOI meiden
    Wat een mooi verslag leuk hoor al die belevenissen . Maar eerst Kelly wil ik jou eerst feliciteren met je verjaardag heel dikke zoen van oma wat zal je morgen veel zoenen krijgen fijne dag lieverd he Kel heb je die kriebelaatjes al je weet wel haha dan maar liever muggebeten toch .fijne dag groetjes oma

• 09 Februari 2010 - 21:34

Pedro En Hilda:

Lieve Kelly...en hele fijne dag morgen hoor!! En wederom leuk jullie update te lezen...!!
    dikke kus ook van mitch en nikki

• 09 Februari 2010 - 22:28

Cella:

hey meiden!
    leuk om het verslag te lezen! hahahaha jeuken je voeten kel?:p hahaha. ik ben heel benieuwd naar de foto's, maar als jullie zo doorgaan zien we die pas in nederland:p
    en lieve grote zus, in India ben jij nu al jarig dus ik vind wel dat ik dit mag zeggen: GEFELICITEERD. maak er een mooie dag van. mijn solo 'lang zal ze leven' heb je al gehad, maar ik zal daron lief aankijken morgen zodat we hem samen gaan zingen voor je.
    kusje van je zusje

• 09 Februari 2010 - 22:30

Cella:

HAHA ik lees de reacties nu pas kel. en ik vind zeker dat je oma haar vraag even moet beantwoorden.
    xxx

• 09 Februari 2010 - 22:37

Pedro En Hilda:

jah Kel...wat bedoelt oma?

• 10 Februari 2010 - 08:11

Nanda:

Hee Kelly en Lida,

Indrukwekkend zo naar de achterbuurten in een grote stad. Leven en werken op een vuilnisbelt, pffff, dat relativeert je leven met grote en kleine zorgen wel weer. Een klein meisje, nog geen 2, uit het kindertehuis in Bal Anand (inmiddels geadopteerd en in Nederland) is gevonden op zo'n vuilnisbelt, haar neusje en oren waren aangevreten. Niet echt een denderend begin van het leven maar als je met haar speelde dan begonnen die oogjes te glinsteren!

Dus TOF wat jullie doen, aandacht geven is echt een geschenk.

Ennnnnn KELLY, Piranda naal vaazhthukka!!
    Ofwel gefeliciteerd en fijne dag gewenst. En succes met schudden van, wat is het 75, handen!

lieve groet,
    Nanda

• 10 Februari 2010 - 08:58

Anneloes:

Hoi meiden,
    Een leuk verslag weer, wat een belevenissen alweer zeg!! Heel veel plezier nog, en lida snel een keertje skypen he ;)
    Liefs

• 10 Februari 2010 - 18:22

Eva:

Nog vele jaren " rozijnenmeisje "gefeliciteerd met jou verjaardag !
    PS
    gisteren heb ik in jou chatbox een boodschap gestuurd ( misschien niet aangekomen )
    Bij deze , nogmaals : het beste, succes met jou onderneming en zorg goed voor jezelf!
    Kusjes , Eva .

• 10 Februari 2010 - 19:01

Sharon:

Hooi!!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen :) En een verhelderend antwoord op de vragen! Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Liefs Sharon

• 10 Februari 2010 - 19:39

Nikki Vd Heide:

Hoi Kel!

alsnog van harte gefeliciteerd ik had je al een krabbel gestuurd via hyves. Hoe heb je het daar? heb je het naar je zin? Is het leuk met al die jongens? ze waren lekker voor je aan het zingen vertelde me moeder, leuk hoor! Nou nog heel veel plezier he lieve kel! Groetjes geniet er maar van!

• 11 Februari 2010 - 07:39

Lisanne V Vliet:

hey meiden!
    het klinkt allemaal wel gaaf! en leuk dat jullie al onze vragen beantwoorden!
    hebben jullie ook al op zondag jullie mooie Indische jurk-broek-trui aangehad?

Kelly, ken je niet zo goed, of eigenlijk niet! maar toch nog gefeliciteerd!! leuk verjaardag gehad? zeker raar zo! pas je een beetje goed op onze lieve vriendinnetje Lida!?

nou lieve meiden heel veel succes ook deze week weer en we horen graag leuke verhalen of jullie muggenbult telling!

xxx

• 11 Februari 2010 - 15:24

Fam Den Engelse:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en dat jullie het naar de zin hebben.
    Suc6 voor de komende tijd!