We're back - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu We're back - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

We're back

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

19 April 2010 | India, Coimbatore

We moeten jullie nog van lang geleden updaten, dus we beginnen maar bij Pasen.

Pasen
In de week van Pasen zijn we in totaal vijf (!) keer naar de kerk geweest. We hebben er natuurlijk weer weinig van begrepen, aangezien het allemaal in het Tamil was. Zaterdagnacht was de nachtmis, dus van 22.30 tot 02.30 waren we onder de pannen. Alle jongens lagen onder de mis te slapen en zelfs de broeder kon zijn ogen niet meer open houden. Bij thuiskomst allemaal lekker thee en een hap taart gehad.
Zondag was de echte paasdag en ook gelijk de enige paasdag, waarin we paaseieren hebben geverfd met de jongens. Dit leiden tot de mooiste creaties. ’s Avonds hebben ze de eieren bij hun eten opgegeten. (Bedankt sponsors)

Dansen in de regen
Hehe, Ein-de-lijk. We hebben de eerste (en inmiddels al de tweede) regenbui mee gemaakt. We hadden al gezegd dat we in de eerste regenbui zouden gaan dansen. Dus daar stonden we dan; zeiknat, te genieten van de regen. De jongens stonden veilig, onder een afdakje, ons uit te lachen. Al snel kregen we vragen of we nog nooit regen gezien hadden en of het in Nederland dan nooit regent. Het enige nadeel van de regen hier is dat alles één grote modderpoel wordt, waardoor je het liefst ook de straat niet meer op gaat.

Vakantie
Alle jongens zijn nu bezig met hun laatste examen of zijn klaar. De kleinere jongens gaan deze week beginnen aan hun examens. Woensdag start het zomerkamp voor de bigboys, waarin wij met de jongens Koninginnedag mogen vieren!

IPL-league
De IPL-league is de cricketcompetentie, je kan de competitie vergelijken met de Nederlandse voetbalcompetitie. Iedere staat heeft een cricketteam die hier in mee speelt. De meest fantastische namen komen voorbij; Delhi dare devils, Mumbai Indians, Chennai super kings. Uiteraard is hier iedereen voor Chennai Super Kings aangezien die uit Tamil Nadu komen. Gisteravond heeft Chennai de halve finale bereikt. Het leek net of we naar het WK keken, alle jongens gingen compleet uit hun dak. Schreeuwen, dansen, rondrennen, over elkaar heen rollen, één groot feest. Wij bleven natuurlijk gewoon rustig zitten, maar ze hebben ons nog niet gezien als het WK gaat beginnen (de oranje spullen liggen al startklaar).

Ouderdag
Gisteren was het ouderdag. Alle ouders/familieleden van de jongens (waarvan bekend is dat ze familie hebben) waren uitgenodigd om te komen. De opkomst was erg laag, ongeveer 40 familieleden voor 100 jongens. Op deze dag organiseren ze een discussie met de ouders over moeilijke problemen met omgang met hun kinderen. De jongens hadden allemaal een dans/toneelstuk ingestudeerd, wat sommige voltrots uitvoerden voor hun ouders. De jongens waarvan de familie kwam waren superblij, maar je zag ook de verdrietige gezichten van de jongens waarvoor niemand was. Het was heel mooi om te zien hoe de jongens die geen ouders meer hebben naar elkaar toe trokken en elkaar door deze dag heen trokken en toch nog best gezellig probeerden te zijn. Het was voor ons ook moeilijk; alle jongens wilden hun familieleden laten zien, maar we zagen ook de verdrietige koppies van de andere jongens. Al met al was het een erg leuke dag en was het heel leuk om te zien wie bij wie hoorden.

Deze week belooft een drukke week te worden; morgen de verjaardag van brother, het zomerkamp gaat beginnen en we krijgen de mogelijkheid om andere organisaties te gaan bezoeken. Jullie horen zo snel mogelijk weer van ons.

Liefs Lida & Kelly

• 19 April 2010 - 06:33

Mama Droog:

erg fijn voor ons om met een berichtje van jullie de week te beginnen!Jouw verslag voor de lokale pers is al ontvangen. De school heeft het al meegestuurd. Straks krijg je nog een hekel aan de regen......

• 19 April 2010 - 07:21

Karin:

Jullie zijn blij met de regen, wij zijn blij met de zon :D (Gelijk mijn gezicht verbrand gister haha!)
    Veel plezier met het zomerkamp en ook bij de andere organisaties. Tof dat jullie daar ook mogen kijken!

• 19 April 2010 - 13:28

Dick En Ivonne:

Meiden mooi verslag weer hoor! En dat is inderdaad wel erg zielig als de opkomst van de familie van de jongens zo laag is. En die regendans hoeven jullie hier niet te doen want wij zijn blij met elk zonnestraaltje haha

liefs Dick en Ivonne

• 19 April 2010 - 14:42

Danielle:

eey meiden!!
    leuk dat jullie weer wat van jullie laat horen!!:)
    zo te lezen hebben jullie het dus nog steeds goed naar jullie zin!!
    ben benieuwd naar het volgende verslag!!
    ook al ben ik ook ver weg van nederland toch hou ik jullie site in de gaten!!;)
    liefs

• 19 April 2010 - 16:01

Oma Veenendaal :

Nou meissie,s dat was weer een super mooi verslag ,jullie maken wel leuke en mooie dingen mee leuk om straks met plezier op terug te kijken. Daar wordt ik zelf ook verdrietig van als ik het lees van de jongens die geen bezoek hebben gehad,spelen jullie dan toch maar voor moeder als het niet

• 19 April 2010 - 16:06

Oma Veenendaal :

klen foutje van mij
    ook al zeggen ze dat het niet mag maar ze niet te veel knuffelen he .lieve meiden tot de volgende keer dikke dikke kus en knuffel van opa en oma

• 19 April 2010 - 17:24

Kirsten:

Hee meiden!

leuk om weer wat te lezen :)
    ben blij dat het jullie zo genieten daar!
    Ik zou er ook echt bij willen zien als jullie daar wk vieren, ik zou waarschijnlijk niet meer bij komen haha!

nou heeeeeeeel veel plezier nog, gniet van die jongens en alles wat jullie meemaken!

ik hoor snel van jullie!
    heel veel liefs,

kirsten

• 20 April 2010 - 10:40

Mirjam Hoogendoorn:

Wat een leuk verhaaltje weer & wat leuk dat we de vorige keer zoveel foto's konden bekijken! Geniet ervan & kijk nu alweer uit naar het volgende verhaaltje!
    Liefs

• 20 April 2010 - 14:10

Sharon:

Wat leuk om weer een verhaaltje te lezen ;) Haha en regen,.. pff geef mij nu maar zon ;-)

Liefs Sharon

• 20 April 2010 - 20:06

Jolein:

Hee meiden! Wat doen jullie toch goed werk daar :D! Leuk om jullie belevenissen te lezen, blijven doen!!
    Liefs, Jolein

• 21 April 2010 - 15:50

Yvonne:

Wat beleven jullie veel!! zielig voor de jongens waar geen ouders van waren... maar jullie hebben ze vast heel goed opgevangen!! Succes!!!!

Liefs Yvon

• 21 April 2010 - 20:40

Marianne:

Ha meid,
    Moet nodig jullie site weer eens lezen...schiet er helemaal bij in. Gelukkig houdt Karo me soms op de hoogte. Geniet iig nog goed...de tijd vliegt! Liefs, Marianne PS: geen zwembad nog gezien de laatste maanden ;-)

• 27 April 2010 - 13:43

Loes:

Hee!
    Wat leuk om te lezen en zien wat jullie daar allemaal doen! Geniet van de jongens en van alles wat jullie daar allemaal meemaken!
    Liefs Loes

• 27 April 2010 - 19:55

Oma Vrugt:

Fijn om weer jullie belevenissen te lezen.De ouderdag zal ook voor jullie best heftig geweest zijn,en nu wordt het een drukke week voor jullie ,veel plezier!Liefs,Oma

• 10 Mei 2010 - 10:07

Lisanne V Vliet:

hey lieve meiden,

het gaat goed daar, zo te horen hebben jullie je plekje wel gevonden, het klinkt alsof jullie daar thuis horen! genieten jullie ook van alles want de tijd vliegt om!
    succes en leuk om jullie verhalen weer te horen!

en Lied, ook leuke foto`s op je hyves te zien (je ziet er super mooi en gelukkkig uit!) Wij zijn trots hier in Nederland op jullie meiden!

heel veel succes, geniet en liefs vanuit regenachtig koud nederland xxx