Eindelijk een update!! - Reisverslag uit Bombay, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu Eindelijk een update!! - Reisverslag uit Bombay, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

Eindelijk een update!!

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

04 Februari 2010 | India, Bombay

Daag lieve allemaal!

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes op ons eerste reisverslag. Na lang wachten komt nu de update vanuit Anbu Illam, Coimbatoire.

We zijn vanuit Mumbai om 5u sochtends gestart. Kwamen we op het vliegveld aan was natuurlijk onze vlucht 2u vertraagd. Het wachten kon weer beginnnen. Na 2u zaten we gelukkig wel in het vliegtuig en waren we om 12u in Coimbatoire waar we al vrij snel werden opgehaald door Brother Doreen. Jaja, we hebben er een broer, 3 vaders en heeeel veeen kleine broertjes bijgekregen! Er gaan er zeker 2 mee in onze koffers terug naar huis!

Na aankomst hebben we eerst onze koffers kunnen uitpakken en onze klamboes opgehangen. Na veel creatieve ingevingen kunnen we alleen maar zeggen dat ze hangen. Na 1x ingestort te zijn (Lida sliep daar vrolijk doorheen) is dat ook gelijk het enige wat we daarover kunnen zeggen. 's avonds werden we nog eens hartelijk welkom geheten door alle jongens door middel van de welkom sistersong. Altijd leuk als er 45 (good looking;)) jongens voor je staan te klappen en te zingen! Beetje minder dat we ook gelijk een welkomstwoordje moesten doen.

Afgelopen weekend (zondag) werd Don Bosco dag groots gevierd. Zaterdagochtend zijn we naar Tirupur gereden (1.5u in doodsangst achterin de auto gezeten zonder gordels) om daar de eerste mis in het tamil (2u durend) bij te wonen in het don bosco nest. Ze vieren het dit jaar op zaterdag aangezien de priester die voorgaat in de mis op zondag bezet is. 's middags weer teruggereden naar Anbu Illam om daar vervolgens gelijk dezelfde mis weer bij te wonen. Het leuke was dat de kinderen moesten zingen (en daar al 3x voor geoefend hadden en we alleen de woorden halleluja en amen mee konden zingen).

Verder werd ons na een paar dagen netjes verteld dat we toch echt wel een lange broek aan moesten en tot onze nek bedekt moesten zijn. Daarom hebben we maar besloten om een churidar aan te schaffen (Dit is een indiase jurk met bijbehorden broek en sjaal). We hebben de minst lelijke outfits uit de rekken geplukt en die maar meegenomen. We durven ze nog niet echt aan te trekken maar vant weekend moeten we er toch echt aan gaan geloven. We maken er wel een foto van en zetten we die wel rond carnaval op de site;) Doen we toch een beetje mee!

Uiteraard kunnen we hier alleen maar indiaas eten. Op zich een hele ervaring maar het is echt HEET!!!! Het lijkt wel alsof de kokkin overla een dikke laag sambal overheen smeert voordat ze het opdient. Niet echt wat wij zijn gewend. Gelukkig maken ze ook worteltjes en boontjes voor ons die ze niet kruiden, dat scheelt! Ze kennen gelukkig ook brood, jam, soort van pannenkoeken en heel veel fruit! Dus we hebben nog best wel keus om minder gekruid te kunnen eten! Ze vroegen ons gisteren of we zelf onze kip wilde bereiden. Lida de keuekn in (aangezien Kelly nog geen ervaring heeft met de keuken;)) om de kip te bereiden. Er wordt uit een plastic tasje stukken kip gehaald om die in een pan te gooien. Ze vonden het erg vreemd dat we zo weinig olie gebruikte en alleen maar zout en peper erop strooiden. Wij waren blij dat we iets konden eten dat naar Holland smaakte! Als het goed is mogen we dit binnenkort weer herhalen, joepie!

De reden waarvoor we hier zijn, zijn natuurlijk de jongens. Er zijn hier zo'n 45 big boys (12-20 jaar) en zo'n 30 small boys (3-12 jaar). ZE kunnen allemaal wel een paar woordne engels dus we kunnen met elkaar communiceren. Ze vinden het erg leuk om met ons te praten en spelletjes te spelen. We worden de hele dag sister genoemd, echt grappig! Het is alleen nog een hele kunst om al hun namen te onthouden. Sommige namen zijn niet eens normaal uit te spreken maargoed met een beetje training moeten we in de buurt komen! Vant weekend hebben ze een tripje naar een stad. Hier kijken ze echt enorm naar uit! Als het goed is mogen wij ook mee dus dat word een gezellig boel met zn allen in de bus!!

We proberen binnnekort een aantal foto's op de site te zetten. De computers zijn hier wel erg traag dus het kan even duren. We hebben nu eindelijk een computer gevonden die deze site niet blokt waardoor we dit verhaaltje kunnen schrijven.

Binnenkort weer een nieuwe update!!

Veel liefs

• 04 Februari 2010 - 18:29

Ton En Rina:

Hoi Kelly en Lida

Wat superleuk om jullie verslagen te lezen. Willen jullie nu zo'n klein binkie meenemen of zo'n grote?
    wij kijken natuurlijk ook erg uit naar de foto's. Nog veel plezier, groetjes.

• 04 Februari 2010 - 18:34

Oma Veenendaal:

Nou meiden dat klingt best leuk en gezellig
    zo maak je wel iedere dag wat leuks mee en super leuke kleren wat willen julle nog meer ben benieuwd naar de foto,s lieve groetjes van oma en Kel dikke knuffel doei

• 04 Februari 2010 - 18:55

Pim:

kelly en lida heel veel succes op jullie mooie project.
    ik ben ook de koffers aant pakken, zaterdagmorgen ga ik op weg naar peru om een kindertehuis te helpen opbouwen.

• 04 Februari 2010 - 18:58

Ivonne:

Ik had je nog zo gesmst de jongens niet TE leuk te gaan vinden daar he Kelly. Erg leuk om weer wat van jullie te lezen!
    Ben benieuwd naar de foto's van jullie.

groetjes Dick en Ivon

• 04 Februari 2010 - 19:20

Jet:

leuk leuk!
    spannend joh, enne het eten is dus heter dan toen in Utrecht?..
    Hmm nou jullie hebben de tijd om te wennen!

succes en veel plezier!
    xx jet

• 04 Februari 2010 - 19:57

Jolein:

Leuk om jullie belevenissen te lezen! Zet m op met de boys ;)!xxx

• 04 Februari 2010 - 20:35

Leoni:

Good looking guys?? Niet teveel kijken he, straks blijf je daar nog:p moet je met kasten rekening houden enzo, veel te veel gedoe en helemaal niet leuk voor ons:D
    Zo te horen, hebben jullie het super gezellig samen;) Ben wel erg benieuwd naar die foto's haha!!

Nou veel plezier!!

xx

• 04 Februari 2010 - 20:35

Nikie:

Hoi!!

Wat een leuk verhaaltje:)
    Het klinkt nu al allemaal onwijs leuk! Geniet ervan! En ik ben benieuwd naar de foto's!

Liefs

• 04 Februari 2010 - 20:43

Opa Veenendaal:

Meiden het is een leuk verslag en wij weten nu hoe het bij jullie een beetje is, maar als je een jongen in de koffer mee neemt dan wel een heeeele kleine, veel plezier en Kelly een dikken kus opa

• 04 Februari 2010 - 20:50

Karin:

Ach en als jullie wel blijven hangen bij een van die leuke jongens, hebben wij een goede reden om langs te komen... ik zie positieve kanten :D
    Het zijn dus álleen maar mannen / jongens begrijp ik? Waar zijn alle vrouwen gebleven?
    Btw, als je de foto's verkleind via paint (Ik ben niet zo'n talent,met computers, maar het werkte wel;)) duurt het uploaden lang, maar niet héééél lang meer ;)
    Ik ben benieuwt naar jullie nieuwe kledingstyle! Hier loopt iedereen nog steeds met sjaals en handschoenen, alleen is de sneeuw en het ijs op het moment wel even verdwenen. Kunnen jullie niet wat graden hier heen sturen, stuk of 20 ofzo ;)

• 05 Februari 2010 - 11:58

Tante Puck:

Wat een belevenissen. Ben benieuwd naar de foto in jullie nieuwe outfit. Dat hete eten in iets voor mij, het kan mij niet heet genoeg zijn.
    Ben benieuwd naar het volgend verslag.
    Groetjes van Tante Puck

• 05 Februari 2010 - 13:10

Mama Droog:

Leuk verslag dames! Kun je de paginainfo nog wat aanpassen aan Coimbatore? Geweldig dat je met de boys kunt communiceren! De kippenpoten moet je wel lang genoeg laten sudderen Lida!!Straks moeten jullie nog aan het koken voor de hele "gang" daar.Heb je al veel muggen gezien??

• 05 Februari 2010 - 16:07

Gerben:

Leuk verhaal meiden, @ Lida da moet wel lukken met de jongens toch, :D Heel veel succes en we contacten nog. Kus

• 05 Februari 2010 - 16:15

Pedro En Hilda:

Hey meiden..leuk jullie update te lezen hoor. En inderdaad Kel, de jongens niet te leuk gaan vinden he...Kusss van ons

• 05 Februari 2010 - 18:43

Oom Wim:

Leuk om jullie verslagen te lezen! Niet ziek geworden van het eten? Wat fijn dat je met de jongens Engels kunt praten. Vertel de volgende keer iets over jullie werkzaamheden (naast het doen van spelletjes?)
    Zo te lezen zijn de kinderen katholiek. Is dat de overwegende religie daar?
    Veel succes en veel plezier daar en maak de jongens de kop niet gek!

• 05 Februari 2010 - 20:37

Harrie:

Hoi Kelly & Lida,
    Bedankt voor julie verhalen. Het verhaal van die kleren klinken niet nieuw. Straks wil je gewoon niet anders in dat hete klimaat. Meestal vindt iedereen het helemaal té gek dat jullie je zo willen kleden als de meiden daar. Daarmee stijgen jullie alleen maar in achting. Dat is de truck van andere kleding.Maar blijf vooral jezelf, dat is zeker zo belangrijk.
    De kou is hier weer even uit de lucht. Maar er wachten weer koude nachten. Maar een dekentje extra doet dan al wonderen.
    Vandaag zijn weer twee jongeren langs geweest die na de zomer willen vertrekken naar India.
    Zondag komen de jongeren langs die in 2008-2009 weg geweest zijn als afsluiting van de hele route. Daar horen nu eenmaal zowel goede als minder goede ervaringen bij. Zo is het leven hier en daar.
    Nog een fijne tijd!!!
    Liefs en groetjes, Harrie

• 05 Februari 2010 - 22:21

Samantha:

dus jullie hebben overal sambal bij? lekker lekker.
    en lee ik mis je ik moet nu in mijn uppie een wijntje drinken erg saai hoor.
    succes met jullie trip in de big city . ik kijk echt uit naar jullie foto s
    liefs en een dikke kus

• 05 Februari 2010 - 22:22

Jeffrey Molenaar:

nou ik hoef jullie niet te ruiken met al dat eten geen deo en die klamme lucht.

• 06 Februari 2010 - 08:37

Nikkie:

Leuk verhaal hoor!
    Haha goed bezig Lida, gelijk die keuken in en je eigen eten even bereiden ;-)

Veel plezier en succes!
    Liefs, Nikkie

• 06 Februari 2010 - 18:04

Tulay:

heeyy!
    echt super leuk om alles te lezen!! heel veel succes EN plezier nog

groetjesss

• 06 Februari 2010 - 19:26

Ben, Seattle:

Pracht verhaal. Waar leven de mensen van?Wat voor een hulp verlenen jullie twee? Wat verbaast je het meest?
    Veel plezier. Be safe. Love BEN

• 07 Februari 2010 - 09:55

Lisanne V Vliet:

hey meiden,
    leuk om te horen allemaal en ben erg benieuwd hoe jullie indiase outfitje jullie zal :P staan?

en natuurlijk super lekker weer?
    samen ook nog gezellig? het is gewoon erg leuk om jullie verhalen te lezen over kruidige kippetjes en verwelkomende zingende mooie mannen!!

heel veel succes deze week en ik kijk uit naar de volgende verhalen!

heel veel liefs lis

• 07 Februari 2010 - 12:22

Michael Jansen:

Hee nichtje

Leuk om te lezen hoe het met je gaat daar.
    Je zit daar lekker in de warmte en wij hier maar in de kou he haha
    Nog veel plezier daar nog! loveyouuu xx Michael

• 07 Februari 2010 - 13:20

Aniek:

Leuk verhaal ;)
    Ben wel heel benieuwd naar de foto's!!

Heel veel succes!
    Liefs, Aniek

• 07 Februari 2010 - 17:10

Leonie:

All you need is love kerstspecial 2010 met in de hoofdrol Lida Droog;) hahahaha!
    Nee meid, leuk verhaaltje..!! Snap dat jullie blij zijn als jullie je eigen kip klaar mogen maken.!
    Hier is het gelukkig niet meer wit, en een paar graden hoger! Helaas nog wel dikke sjaal en handschoenen weer..!
    Meiden, ben benieuwd naar de foto's!!
    Enjoy!!
    liefs

• 07 Februari 2010 - 18:31

Kirsten:

Hee meiden!

Leuk om weer wat te lezen haha!
    En kel, als ze errug leuk zijn die boys, kun je er voor mij een meenemen voor op reserve? Voor als jor niet meewerkt bijvoorbeeld ;)
    Nou geniet ervan zou ik zeggen!

&heel veel liefs vanuit het koude nederland!

kusjee!

• 09 Februari 2010 - 13:00

Bibi:

Hoi meiden,

Wat leuk om dit zo te lezen! Ik heb jullie ontmoet bij het afgelopen straatkinderweekend en heb jullie eventjes opgezocht. Het klinkt nu al als een groot avontuur. Heel spannend allemaal! Ik wens jullie nog een hele fijne en mooie tijd daar. En ik zal hier af en toe eens een kijkje komen nemen!

Groetjes Bibi
    xx

• 26 Februari 2010 - 19:58

J.Schouten:

Hartstikke leuk meiden,volhouden in de hitte.
    Lieve groeten,J.en T.Schouten.