MUMBAI!! - Reisverslag uit Bombay, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu MUMBAI!! - Reisverslag uit Bombay, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

MUMBAI!!

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

26 Januari 2010 | India, Bombay

Hier eindelijk, na 3 dagen Mumbai, ons lang verwachte verslag!
Morgen gaat ons avontuur dan echt beginnen, maar we hebben eerst nog even heerlijk kunnen relaxen in deze super stad!

Na een lange dag van wachten, vliegen, wachten, vliegen, wachten, kwamen we aan op de luchthaven. Wij allang in de stress of onze koffers wel meegevlogen waren, maar een uur later, hadden we ze uiteindelijk toch nog. We werden door een taxichauffer naar het hotel gebracht en vreesden voor ons leven. De Indiase rijstijl (lees: hard toeteren, met grootlicht knipperen, heel laat (of niet) remmen, door rood rijden) bevalt ons toch wat minder. Na dit grote avontuur, snel ons bed in (erg lekker bed). De volgende dag hebben we rustig aan gedaan; uitgeslapen, relaxed en gewandeld. En opzoek geweest naar een kopiermachine. Deze wel gevonden, maar de jongen zei dat hij kon kopieren op zondag.

De volgende dag (maandag) hadden we dus een misse; onze simkaart halen. Wij weer terug naar de jongen om een kopie van onze paspoort te maken. Toen we dit eenmaal gedaan hadden, kwam de zelfde jongen ons doodleuk vertellen dat we nog een hotel rekening moesten hebben. Wij die halen bij het hotel en kwamen weer bij dezelfde jongens terug. Toen we dachten dat we nu dus echt wel klaar zouden zijn, vertelde hij dat we ook nog pasfoto's nodig hadden. Aangezien Kelly die niet had, moesten we die eerst laten maken. Dit kon een paar winkeltjes verderop. Ik dit winkeltje trokken we het gordijn opzij en zagen de nieuwste apparatuur klaarstaan om Kelly's mooiste pasfoto ooit te maken. Nadat dit was gelukt, hebben we de man zelf ook maar even op de foto gezet. (foto's komen binnenkort)

Toen we uiteindelijk weer terug kwamen bij de telefoon'winkel', bleek dat we dit keer wel alles hadden. Na 12 handtekeningen, waarvan er 2 opnieuw moesten (want nee, die leken toch echt niet op de officiele handtekeningen) mochten we onze nummers in ontvangst nemen.

's Middag hebben we een walking tour gedaan onderleiding van de lonely planet. Elke keer wanneer we ons boekje raadpleegden, kwamen er hele families op ons af of we met hun op de foto wilden. En wij maar denken dat wij de tourist zijn. Naar dit een paar keer heel lief te hebben gedaan, zijn we toch maar snel doorgelopen.

Tijdens deze wandeling kwamen we langs allemaal kraampjes en in het preutse India kwamen we tussen de brillenkokers, leesbrillen, speelgoedautotjes en zaklampen genoeg dildo's tegen. Wij komen de koemende 6 maanden wel aan ons trekken (grapje!!!!!).

Toen we dachten vandaag wel alles gehad te hebben, kwam er nog een Indier aan ons vragen of we niet in een bollywood wil wilden spelen, uiteraard voor geld. Dit werd ons toch echt te gek, dus hebben het met veel moeite maar afgewezen. Daar gaat onze filmstercarriere.

Vandaag hebben we elephant Island gezien. Een mooi eiland met allemaal grotten. De gratis gids die ons beloofd was (bij onze deluxe kaarten van jawel; 2 euro!), was mooi vrij vandaag wegens republic day. Dus hebben we maar een reisboekje gekocht over het eiland en hebben dit keer zelf maar voor gids gespeeld. Ook hier waren wij, ipv het elephant island, een trekpleister. Vandaag zijn we maar niet begonnen aan alle foto's, maar heb natuurlijk wel zelf foto's van hun gemaakt.

De mensen zijn overigens wel heel erg aardig, behulpzaam, beleefd en willen graag met je kletsen.

Morgen vertrekt om 05.00 onze taxi richting de luchthaven, dan gaat onze reis echt beginnen!

Liefs Lida & Kelly

• 26 Januari 2010 - 15:12

Mama Droog:

Geweldig dames!! volgens mij redden jullie het daar wel samen. Het bellen werkt goed, dus die jongen heeft echt zijn best gedaan...Morgen weer een spannende dag! We wensen jullie een warm welkom op het projekt en eerst natuurlijk een goede vliegreis. Nu al benieuwd naar verdere berichten!!! Hier ligt een pak sneeuw met een temp. van -10 XX

• 26 Januari 2010 - 15:16

Karin:

Jullie bericht komt als geroepen!!! Kan ik mijn portfolio even aan de kant leggen...

Ik had via jou vader (Lida) en dan via mijn moeder al gehoord dat jullie een dodenmansrit achter de rug hebben... Spannend hoor! Ik voorspel: Jullie gaan er nog wennen, dat had ik tenminste wel... (het blijft echter nog wel eng ;))

Ik ben benieuwt naar jullie foto's en verhalen! Een goede reis morgen, jullie kijken er vast naar uit om op bestemming aan te komen!

Liefs Karin

• 26 Januari 2010 - 15:19

Cella:

Klinkt allemaal superleuk! Het telefoonkaarten verhaal blijft leuk hahaha. Goeie vlucht morgen meiden! En veel plezier op het project. kusjes uit een heel koud nederland

• 26 Januari 2010 - 15:36

Danielle:

haha leuk verhaaltje!!
    ben benieuwd waar jullie nog meer tegen aan gaan lopen;)
    en snel foto's op de site zetten he, want lida wil snel je haar zien;)ha
    heel veel plezier morgen!liefs

• 26 Januari 2010 - 15:38

Mama Duin:

Lieve Meiden
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben samen,jullie kunnen nu lekker uigerust aan het project beginnen.
    Voor morgen een goede vlucht, en we zijn heel benieuwd naar de volgende verhaal.

• 26 Januari 2010 - 15:38

Joehoe!:

hai lida nichie fijn van je mam dat ze de link heeft doorgestuurd!! haha wat een grappig eerste bericht, leuk wat mensen allemaal van je willen...
    ik ben heel benieuwd naar je verdere belevenissen; uit ervaring kan ik vertellen dat het indrukwekkend is om in zo'n land te werken, maar heeeeeel mooi! Ik heb hier natuurlijk te weinig tijd om alles van je te lezen maar dat doe ik als ik thuis ben zeker! Lief van jouw berichtje trouwens, dank daarvoor. Heel veel succes daar!! en geniet ervan!
    liefs hilde

• 26 Januari 2010 - 15:53

Leoni:

Ten eerste wooooh wat is het daar warm zie ik en dan te bedenken dat het hier (onder) vriespunt ligt!! Wel een beetje jammer dat die film carrière aan de kant is gelegd, had toch weer een hoop studiekeuze en stress gescheeld haha. Nee, veel plezier op jullie project!! Hoop dat jullie in deze rit naar het vliegveld meer geluk hebben!!

xx

• 26 Januari 2010 - 15:55

Ellen Wolters:

Wat een leuk verhaal van jullie. Een hele fijne reis morgen en succes met alle eerste indrukken die je daar op zult doen! Geniet ervan.
    Liefs, Ellen

• 26 Januari 2010 - 16:52

Opa Veenendaal:

Een goede reis naar Coimbatore en veel succes

• 26 Januari 2010 - 17:20

Lidy:

zo nichie, ik zit in jullie "blijf op de hoogte" dus maak me maar flink jaloers met mooie reisverhalen. En eh; ook naar de natuur kijken en niet alleen naar de mannen...Bon voyage

• 26 Januari 2010 - 17:43

Josien:

Geweldig! Mooi verhaal haha! Ik zie het wel goed komen daar met jullie.. Succes met het vervolg van jullie reis! X Josien

• 26 Januari 2010 - 18:03

Oma Veenendaal:

Nu gaat het dan echt beginnen he. Wens jullie een heel goede vlught naar coimbatore en veel succes met het projekt
    Mijn gedachten zijn bij jullie .LIEFS OMA

• 26 Januari 2010 - 18:10

Annemarth:

Aah superleuk om te lezen!!:D Succes met de reis verder, maar gaat vast ook helemaal goed komen.. Hou ons op de hoogte;) Liefs!

• 26 Januari 2010 - 18:54

Aniek:

Kijk, het eerste verhaaltje! Leuk ;) Heel fijne reis morgen en heel veel succes met jullie project!!
    Liefs, Aniek

• 26 Januari 2010 - 19:43

Lars:

leuk hoor, :P
    veel beter weer dan hier.
    en kel ik zou bollywood ook afwijzen hoor, hollywood is toch meer mijn ding :P
    veel succes met jullie reis morgen,

xx lars

ps kel laat ff weten of je daar bent aangekomen

• 26 Januari 2010 - 20:17

Marieke Smit:

Lida,
    Wat ontzettend leuk om te lezen! Geniet van deze bijzondere reis en veel plezier.
    Liefs van je nichtje XXX

• 26 Januari 2010 - 20:51

Ans:

Ha Lida, zo blijven we nog beter op de hoogte dan wanneer je gewoon in Nederland bent!
    Veel plezier!!

• 26 Januari 2010 - 20:55

Ellen:

Wow, wat een belevenissen en dat nu allemaal al.....kun je nagaan wat je nog te wachten staat. Een boel indrukken in ieder geval! Geniet ervan met volle teugen, want dit ga je noooooit meer vergeten, heel veel plezier en succes en ik hoop nog veel te gaan lezen van jullie verhalen! X Ellen, Hein, Jens en Lieke

• 26 Januari 2010 - 21:25

Ivonne:

Fijn dat alles goed gaat in het verre India.
    Ukkepukkie ( kelly/klein maar dapper) en Lida heel veel succes en maak er iets moois van waar jullie mooi op terug kunnen kijken!! liefs Dick en Ivon xxxxx

• 27 Januari 2010 - 11:26

Harrie:

Hoi lieverds,
    Jullie eerste Indiase avonturen zitten erop. Jullie hebben je er aardig doorheen gesleept. Maar het rijgedrag van taxidrivers zul je voortaan voor lief moeten nemen.Nu richting DB Coïmbatore waar de kinderen jullie zullen verwelkomen. Dan gaat het echt beginnen.
    Liefs en groetjes, Harrie

• 27 Januari 2010 - 13:34

Samantha:

he meiden
    Wat een leuk verhaal zeg.
    Al die mensen die je op de foto willen hebben.
    haha ik ben benieuwd naar jullie pracht foto s en een goede reis toegewenst ik hou jullie in de gaten.
    liefs en doe voorzichtig xxx sam

• 27 Januari 2010 - 19:38

Joep En Marion:

Hoi Lida! Wat een tof verhaal om te lezen zeg. Dit gaat heel veel indruk op je/jullie maken en vergeet je voor de rest van je leven niet meer! Oh ja, nog 1 tip: GENIET!!!!

Liefs Joep & Marion

• 27 Januari 2010 - 20:11

Anneloes:

Heej Meiden!
    Veilig aangekomen? Nu kan jullie avontuur beginnen!!! Heel veel suc-6 en veel plezier. Snel skypen lida!! Liefs

• 27 Januari 2010 - 20:46

Tjitske:

Hey lieve Kelly....

Je eerste reisverslag!!!
    Wat leuk, lekker om even te lezen na een lange verhuis/werkdag....
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verslag....

Keep the spirit!!!

Veel liefs van Tjitske

• 27 Januari 2010 - 21:38

Mirjam Hoogendoorn:

Wat een leuk verhaal dames! Ben erg benieuwd naar de verdere berichten... Maak er wat moois van! Liefs Mirjam

• 28 Januari 2010 - 08:11

Lotte:

De kinderen hebben jullie vast en zeker met open armen ontvangen!? Nu gaat het pas écht beginnen.

Heerlijk die telefoonkaart-taferelen. Typisch India, zo ook die taxiritjes hihi.

Met een gerust hart lees ik jullie verhaal, blij dat het zo goed gaat. Maar ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht.

Lieve meiden, geniet van al het mooie wat nu nog gaat komen!

Jullie 'misschien wat minder waardeloze, maar nog steeds uberjaloerse' begeleidster!

• 28 Januari 2010 - 09:27

Tante Puck:

Wat een avontuur zeg. Wij wensen jullie veel succes en ook plezier natuurlijk, We kijken uit naar het volgende verslag.
    Oom Sam en Tante Puck

• 28 Januari 2010 - 16:20

Oma Vrugt:

HoiStoere meiden,Wat een leuk reisverslag en wat zullen jullie een hoop indrukken opdoen.Geniet er maar van.Ik kijk al uit naar het vervolg!Veel succes.Liefs

• 28 Januari 2010 - 18:36

Tineke:

Wat een story dames! Jullie staan je "mannetje" wel, dat lees ik zo tussen alle berichten door.
    Geniet van deze bijzondere reis en we lezen jullie verslag wel weer,doeiiiiiiiii

• 28 Januari 2010 - 19:50

Marjolein:

Heej Lida (en Kelly),

Ontzettend veel plezier met jullie trip :) en heel veel succes met jullie project :)

Liefs Marjolein

• 02 Februari 2010 - 15:05

Inge:

wat gaaf allemaal!!!!
    veel succes daar, en ben benieuwd naar jullie volgende verslag!!!!
    gaat alles nog goed met je haar Lida? ;) hahah

• 02 Februari 2010 - 15:33

Rox:

Haha Hilarisch!!
    Goed dat jullie het naar de zin hebben :D!!

Liefs, Rox

• 02 Februari 2010 - 19:10

Pedro En Hilda:

hey kel en lida...alles goed daar in het verre india? Kel een dikke kus van ons en natuurlijk van nik en mitch

• 20 Februari 2010 - 22:48

Marijn:

Hoi Lida!
    Zo heb jou echt jaren niet gesproken haha! Maar ik zag je waarbenjij voorbij flitsen en mn oog viel op India! Ik ben daar vorig jaar geweest, 2 maanden stage in Mumbai en daarna rondgetrokken! Zo grappig om soortgelijke verhaaltjes te lezen. Ook wij hadden moeite met een simkaart halen (regels zijn strenger geworden door de aanslagen, nu met pasfoto's en handtekeningen etc idd) en staan op iedere familiefoto. Wij hebben wel in een bollywoodfilm gespeeld, is wel een aanrader hoor!! We werden helemaal mooigemaakt en leerde er veel andere (westerse) jongeren kennen. Ik begreep dat jullie nu doorgevlogen zijn..ik ga dus nu even de rest lezen. Heel veel plezier, India is een geweldig land, wel heel confronterend en heftig soms (vooral mumbai). Gelukkig zijn jullie samen.

Have fun! X