Voorbereiding voor India - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu Voorbereiding voor India - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

Voorbereiding voor India

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

02 December 2009 | Nederland, Heemskerk

Bijna is het zover; over 52 dagen vertrekken we naar India! Eerst even een paar dagen bijkomen in Mumbai en 27 januari vliegen we door naar Coimbatore, waar ons project is.

We gaan naar Anbu Illam, Coimbatore. Een project waar straatjongens tussen de 6 en 20 jaar opgevangen worden. Hier zorgen ze ervoor dat de jongens weer een 'beter' leven krijgen en naar school kunnen. Het project bestaat uit ongeveer 150 kinderen en ligt net iets buiten de stad.

Nu zijn we druk bezig met de voorbereidingen. Twee weken geleden hebben we deelgenomen aan het straatkinderenweekend in Assel, tijdens dit weekend leerden we van alles over straatkinderen, erg leuk!
Ook worden we nu begeleid door een jongen (Jonathan) en een meisje (Lotte) die al een keer naar India geweest zijn. Erg leerzaam en ook erg gezellig! Hier bespreken we van alles over de straatkinderen, het project, de cultuur, taal, enz. enz. enz.

Verder zijn we hard opzoek naar manieren om geld bij elkaar te verzamelen en om sponsors te zoeken. We willen zo veel mogelijk geld verzamelijk om met de kinderen leuke dingen te doen, zoals zwemmen. Verder willen we graag een aantal dingen wat ze hard nodig hebben op het project aanschaffen.

En ondertussen gaat het gewone leven natuurlijk gewoon door. Lida hard aan het werk en Kelly druk met stage en school.

Maar nog 52 dagen en dan kunnen we genieten van de cultuur van India, de zon en de kinderen; Anbu Illam, here we come!

  • 03 December 2009 - 08:13

    Marjolein:

    Heej Lida,

    Wat ontzettend tof :)! Spannend joh!!
    Heb je er al zin in :)?
    Ik ga je verhalen zeker in de gaten houden :)

    Liefs Mjo

  • 03 December 2009 - 08:33

    Ellen:

    Leee,
    Het klinkt echt heel gaaf allemaal! Ik hou je in de gaten hoor;)
    Maar dan moeten wij nog wel een keertje stappen in 1 van die 52 dagen!
    xx Ellen

  • 03 December 2009 - 10:39

    Nikie:

    Hi Lidaaaa!!

    Ik ga zeker je verhalen volgen! Super tof dat je dit gaat doen!

    Liefsss

  • 03 December 2009 - 18:36

    Janou:

    Hi lida.. Echt super leuk dat t nu allemaal beetje in zicht komt.. Echt heel leuk voor je!
    Ga je wel heel erg missen hoor:( Nja woensdag moeten we nog maar even flink feesten zodat je weer even vooruit kan;)..
    Maar vind t echt heel cool dat je dit gaat doen.. Tot woensdag meid!

    Veel liefs,
    Janou

    p.s. Misschien dat je er al wat mee heb gedaan hoor, maar wou je even herinneren aan wat ik je toen zei over reisverslag laten plaatsen in de Noordoostpolder (zodat je zo misschien nog meer sponsoren kan fixen als je ze noemt in je verslagen bijv).. Misschien heb je er nog wat aan!

  • 04 December 2009 - 17:12

    Anneloes:

    Heej lieve Lida!
    Het komt nu echt dichtbij he, voor je het weet zit je in India!!
    Ik vind het ontzettend stoer dat je dit gaat doen, je gaat vast onwijs veel onvergetelijke dingen meemaken.
    Natuurlijk ga ik je wel heel erg missen, dus ik zeg komende weken nog maar veel wijntjes samen drinken!!
    Liefs van mij

  • 06 December 2009 - 16:48

    Karin:

    Hoi Lida en Kelly natuurlijk ook!

    Ik ga mij direct aanmelden voor jullie site, want wil natuurlijk niets missen!
    Heel veel succes en Lida: jou zie ik nog voor je vertrekt ;) (binnenpretje) en Kelly, jou leren we vast een beetje kennen via Lida en jullie site!
    Meiden, geniet nog van het natte weer in Nederland, de korte dagen, het uitgaan en alle mensen om je heen!
    Voor je het weet zijn jullie weg!
    Succes met de voorbereidingen!

    Liefs Karin

  • 07 December 2009 - 15:38

    Marjon:

    Hee Lida,

    Klinkt heel gaaf allemaal, spannend! Ik ben benieuwd naar je verhalen! :D

    Liefs Marjon

  • 08 December 2009 - 20:38

    Jerome:

    Hi Lida,

    Heel veel succes met de reis en hoop dat je onvergetelijke ervaring mee terug naar huis neemt. Ik check regelmatig jullie weblog voor updates en ben benieuwd naar de verslagen..

    X jerome

  • 10 December 2009 - 14:12

    Josien:

    Hey Lida!

    Ik heb me eerst aangemeld en ben toen pas gaan lezen haha! Maar super stoer dat het eindelijk allemaal door gaat! We moeten zeker voordat je gaat nog ff borrelen, maar dat gaat wel lukken! Ik wens je alvast heel veel succes en natuurlijk veel plezier! Geniet ervan.

    Kus Josien

    p.s. niet te bruin terug komen he...

  • 14 December 2009 - 17:15

    Lars:

    Ik hou je in de gaten kel!

    xxx

  • 15 December 2009 - 13:10

    Cella:

    boehoeeeee :(
    ik ga je missen lieve grote zus (L)

  • 17 December 2009 - 20:27

    Ivonne:

    Spannend allemaal hoor Kelly.
    We zullen je missen hier!
    liefs Ivon en Dick

  • 20 December 2009 - 13:17

    Aniek:

    Oeh meid, het schiet nu toch al aardig op! Nog maar 34 dagen te gaan, jeetje! Spannend ;)
    Zullen de komende tijd nog heel wat drankjes samen moeten drinken, als we er een half jaar tegenaan moeten hahah!
    Succes nog met je voorbereidingen!
    Liefs, Aniek

  • 21 December 2009 - 18:29

    Jet:

    ik heb je site gewoon al gevonden, net nadat ik de mail verstuurde.
    ik meld me gelijk aan en ga alles lezen.
    en foto's erop he;)
    succes en ook veel plezier, alletwee.

    xx jet(NB)

  • 29 December 2009 - 13:51

    Sarah :

    OWW nog 25 dagies en dan gaat lida op reis! Wel spannend hoor en tof dat je het doet! Nog ff een leuk feestje binnenkort en dan is het zover!

    Xx Sarah

  • 09 Januari 2010 - 12:44

    Maria Droog:

    dag lida en kelly!
    met nog precies 2 weken te gaan komt het nu echt dichterbij!! wat een ervaring voor jullie om dit koude nederland te verruilen voor het warme zuiden van India!!Het was leuk om je tussen de sneeuwbuien in te ontmoeten in Marknesse Kelly! En nu maar hopen dat het morgen gaat lukken in Amsterdam!!!We zijn natuurlijk ook heel benieuwd om je ouders te meeten!! Succes met de laatste voorbereidingen!!!!

  • 10 Januari 2010 - 22:06

    Harrie Kanters:

    Lieve meiden,
    Intussen heb ik jullie weblog ook bij de links gezet van de vrijwilligers. Ik zal jullie zeker blijven volgen. Ik ben er verschillende malen geweest. Ik voelde er mij altijd snel thuis. Ik hoop dat het met julie ook zo zal mogen gaan. Succes met de laatste stappen op weg naar de kinderen.
    Liefs en groetjes, Harrie

  • 11 Januari 2010 - 08:47

    Nikkie:

    Hee Lida!!

    Leuk hoor.. klinkt goed allemaal!!

    Nou heel veel plezier met zn tweeën.. maar eerst nog je afscheidsfeestje Lida ;-)!
    Liefs, Nikkie

  • 18 Januari 2010 - 13:53

    Mirjam:

    Hi Lida!

    Al helemaal klaar voor je grote avontuur?
    Hele fijne tijd daar en ik ga zeker je verhalen volgen, want ben erg benieuwd hoe je het daar gaat hebben. (Vast geweldig!)

    Goede reis alvast en tot over een half jaar!!

    x Mirjam

  • 19 Januari 2010 - 16:02

    Rachel:

    ik ga je missen lief nichtje.
    maak er wat moois van kel!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 21 Januari 2010 - 13:10

    Noord Hollande Glas:

    Namens de Noord Hollandse Glascentrale in beverwijk een super trip!!


  • 22 Januari 2010 - 09:52

    Edith:

    Oei dames!
    Nu komt het toch wel heel dichtbij!
    Beginnen de zenuwen al toe te slaan?? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heemskerk

straatkinderenproject Coimbatore

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2010

Laatste berichtje!

24 Juli 2010

Laatste berichtje!

17 Juni 2010

Het einde in zicht....

11 Mei 2010

top 5

19 April 2010

We're back
Kelly en Lida

Hooi allen! Wij vertrekken 23 januari om een half jaar vrijwilligerswerk te verrichten in Coimbatore, India! We verblijven een half jaar lang in een weeshuis voor straatkinderen om spelletjes te spelen, activiteiten organiseren, bedverhaaltjes te vertellen etcetc.. Hier kan je al onze belevenissen volgen!

Actief sinds 13 Nov. 2009
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 37352

Voorgaande reizen:

23 Januari 2010 - 15 Juli 2010

straatkinderenproject Coimbatore

Landen bezocht: