Een klein beetje NL in India - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu Een klein beetje NL in India - Reisverslag uit Coimbatore, India van Kelly en Lida - WaarBenJij.nu

Een klein beetje NL in India

Door: Kelly & Lida

Blijf op de hoogte en volg Kelly en Lida

08 Maart 2010 | India, Coimbatore

Hoi lieve allemaal,

Hier weer een nieuwe update vanuit het snikhete India. Om te beginnen gaat het nog steeds top met ons. Over 4 dagen komen onze ouders en daar hebben we echt super veel zin in!

Hier op het project worden alle jongens steeds nerveuzer voor de examens. Twee jongens hebben nu al examens, de rest begint eind maart/begin april. Duimen maar dat ze het allemaal halen. Er zijn nog maar een paar dingen dat ze hier doen; studeren, studeren en … studeren. We horen ook steeds vaker ssssst sister, ssssst. We steunen ze dan ook door bij ze te komen zitten en heel stil woordzoekertjes maken.

Gelukkig is er ook nog wat tijd voor afleiding. Vorige week hebben we met alle jongens gekleurd. We hebben weer een deel van ons sponsorgeld uitgegeven aan een tekenboek, kopietjes, kleurpotloden, wasco krijtjes, puntenslijpers, gummen en WATERBALLONNEN!
De jongens vonden het kleuren helemaal geweldig en de mooiste creaties kwamen boven tafel. Ze vroegen gelijk wanneer we weer kleurplaten hadden. Tijdens het kleuren kwamen we tot de ontdekking dat samenwerken/delen niet het sterkste punt is van de jongens met gevolg; potloden in hun zak steken, vechten om potloden, niet bij elkaar durven vragen om een kleur en de gummen waren binnen no time. Gelukkig aan het einde was alles weer netjes terecht en opgeruimd. We hebben ook met de Hindi-jongens gekleurd. We kwamen tot de ontdekking dat ze nog nooit van een kleurplaat gehoord hadden en had pas begrepen toen we het voordeden. Als we weer op het project zijn, is het eerste wat we gaan doen een waterballonnen gevecht houden.

Afgelopen weekend zijn we met zijn tweetjes een weekendje weg geweest, met bestemming: Ooty. Het leek erop dat onze directeur dacht; hmm.. die meiden kan ik rond de examentijd beter even weg hebben. Dat vonden wij uiteraard totaal niet erg en zijn dus vrijdagochtend maar vertrokken. Eerst natuurlijk weer een uur gewacht voor we vertrokken, maar daar zijn we ondertussen wel aangewend. Heerlijk de bergen in en het laatste stukje met de trein omhoog, het was echt fantastisch! Toen we aankwamen, kwamen we helemaal tot leven; het Nederlandse klimaat! Snel ingecheckt in het hotel, heerlijk westers (lees: een vette hamburger en patat) gegeten en shoppen maar. Helaas staat Ooty bekend om zijn home made chocolate, dus ja, daar konden we niet omheen om maar is iets te proberen. He, wat vervelend toch!

De volgende dag hadden we een tour geregeld (lees: de hoteltaxichauffeur die ons naar alle bezienswaardigheden van Ooty bracht). We begonnen bij waxword, een kleine madame tussaud met alle Indiase grootheden. Er was een hele lieve meneer die Kelly haar foto toetsel uit haar handen gristen en overal foto’s van begon te maken. Daarna zijn we door gegaan naar een heel mooi uitzichtpunt op 2600 meter. Hier waren wij meer de toeristenattractie dan het uitzicht zelf, maar het was erg mooi om op het hoogste punt van Zuid-India te staan. De volgende stop was een theefabriek. Hier hebben we precies gezien hoe je van een theeblaadje thee maakt. Uiteraard hadden de Nederlanders hier ook invloed op (jaja, dat stond op het informatiebord). Het was erg interessant om te zien en lag ook op een mooie plek. Daarna gingen we door naar een botanische tuin, waar we een privégids hadden; de lokale hond. Gelukkig wist hij alle snuffelplekjes te vinden. Hier hebben we twee uur lang rond gelopen en foto’s van bloemen gemaakt (niet zo mooi als je van jou hoor, mama Droog). De ene laatste stop was de rose garden, al die rozen, echt fantastisch! Beetje jammer dat het net roosknip-seizoen was, waardoor we geen roos hebben gezien. Daarna zijn we naar de boathouse geweest en hebben we heel hard getrapt op een pendelbootje. Naja, Lida heeft hard getrapt en Kelly heeft voor de fun mee getrapt. Naja, eigenlijk trapte Kelly harder, maar die trappers waren voor de lol. Verder lekker gerelaxed en zondag weer naar huis gegaan. Onderweg hebben we wel nog 2 kilo chocola mee genomen (nee, niet voor ons zelf, maar voor de jongens!).

Vrijdag vliegen we naar Dehli, dan zien we eindelijk onze ouders weer. Dus we spreken jullie later wel weer.

Liefs Lida & Kelly

EN JAWEL, NIEUWE FOTO'S!!

• 08 Maart 2010 - 17:26

\oma Vrugt:

hallo Meiden,
    Wat een geweldige trip hebben jullie gemaakt en wat een mooi verslag weer.Was ook wel weer even lekker om nederlandse temperaturen te voelen,maar hier zijn we die helemaal zat.Nog een paar dagen en jullie ouders zijn er .Ik zeg GENIETEN !! Liefs,Oma

• 08 Maart 2010 - 17:46

Lotte:

Klinkt echt weer heel goed allemaal meiden. Ooty schijnt prachtig te zijn, goed dat jullie ook tijd voor jullie zelf nemen.

Jullie ouders komen er alweer bijna aan, wat gaat de tijd toch hard! Ik wens jullie een geweldige tijd toe met hen.

Ook de jongens genieten zo te horen volop van jullie aandacht en aanwezigheid.

Erg leuk om op de hoogte te blijven van jullie avonturen! We hebben snel weer contact.

Alle goeds! Groetjes aan de fam!

Liefs van Lotte

• 08 Maart 2010 - 18:35

Nikkie:

Leuk verhaal en leuke foto's!! Een fijne tijd met jullie ouders!!

Liefs, Nikkie

• 08 Maart 2010 - 18:59

Ivonne:

Meiden een leuk verslag weer hoor! Ik denk dat de patat en de hamburger wel gesmaakt hebben na weken rijst haha.
    Veel plezier met jullie ouders de komende weken

liefs Dick en Ivonne

• 08 Maart 2010 - 19:49

Mia:

Wauw weer fantastische fotos!!! Ik kan niet wachten om ook die kant op te komen!!! Super geweldig!!! Dikke kus

• 08 Maart 2010 - 20:33

Cella:

wat een leuk verhaal weer! Volgens mij hebben jullie je goed vermaakt dat weekendje :D Doe maar de groetjes aan papa en mama volgende week kel hahaha. Wij zetten het wel op een feesten hier thuis (grapje mam). Geniet maar van jullie vakantie.

• 08 Maart 2010 - 21:45

Karin:

Wat een mooie foto's en leuk verhaal weer om te lezen!
    Hier zijn er enkele veranderingen: we hebben de sleutel van ons huis, joehoe; ik werk nu ook op mijn stage-adres, helemaal perfect :D; Ook hadden we vandaag een lekker zonnetje en zijn de sneeuwklokjes 'al' gesignaleerd.

Veel plezier met jullie familie! Echt super dat zij langs komen en kunnen zien waar en hoe jullie leven, geniet ervan!

• 09 Maart 2010 - 07:40

Aniek:

Wat leuk om weer wat van jullie te horen! Klinkt echt leuk allemaal! Heel veel plezier met jullie ouders! Liefs, Aniek

• 09 Maart 2010 - 13:11

Yvonne:

Wat leuk dat jullie ouders komen! Superleuk! geniet ervan... :D

• 09 Maart 2010 - 15:12

Oma V .Veenendaal:

Hallo dappere meiden
    Dat was weer een mooi uitje leuk dat jullie zo genieten maar pas op met al die chocola he Kel lekker he ik zou er zin in krijgen nog een paar nachtjes en komt het hoge bezoek voor jullie heel fijne en gezellige tijd met jullie ouders geniet er maar van en kel je krijgt een nieuwe veel geluk er nu mee . groetjes en een heel dikke knuffel van oma en opa

• 09 Maart 2010 - 22:53

Oma VVeenendaal:

Leuke foto,s meiden en Kel wat een poepie die kleine he net wat voor jou neem die dan maar mee in je koffer als je weer thuis kom. kus doei

• 10 Maart 2010 - 07:20

Annemarth:

Superleuk om te lezen weer! Haha, dacht je je eindelijk weer een beetje in de polder te wanen.. zijn er geen rozen;) Nou meiden heel veel plezier met jullie ouders, maar dat komt vast goed.. Liefs! P.S. Is het gelukt om onderweg een beetje van die chocola af te blijven?:P

• 10 Maart 2010 - 08:00

Lisanne V Vliet:

Hey meiden,
    wat leuk dat jullie wat tijd voor jezelf hebben om ff lkkr weekendjes weg te gaan en nu je ouders te zien. dat zal wel fijn zijn. geniet ervan en erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto`s helemaal leuk, krijg je een beetje een beeld van het kleur- plezier!

gaaf en met smacht kijk ik uit naar de volgende verhalen is echt wel weer heel leuk!

Heel veel liefs & een dikke kus voor jou lid!
    fijne week xxx

J.schouten:

prachtig meiden,geniet er maar lekker van,kijk goed uit,leef gezond,mooie verhalen.liefs,JenT Schouten.

• 12 Maart 2010 - 19:28

Ton En Rina:

Hallo Kelly en Lida
    Jullie maken heel wat mee en super dat jullie zoveel ondernemen.
    Heel veel plezier met jullie ouders. wij kijken uit naar de foto's en verhalen.
    groetjes.

• 15 Maart 2010 - 12:13

Jolein:

Heee meiden!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen..! Jullie moeten de kinderen dus nog wel wat leren op het gebied van samenwerken ;)! Lekker ook dat jullie in een hotel konden slapen!
    Hoe is het nu met jullie ouders? Veel leuke dingen doen?

Veel plezier!! Liefs

• 06 April 2010 - 19:22

Ria Wolters:

Hoi Lida en Kelly

Heb jullie verhalen gelezen en natuurlijk van Maria (moeder Droog) gehoord hoe het met jullie gaat. Fantastisch zoveel jullie beleven, meemaken en zien. Hier in NL hebben we in de regen paaseitjes vestopt gezocht en gevonden het was weer een gezellige buurt middag.
    het ga jullie goed en ik kijk nog wel eens weer op jullie site.

• 08 April 2010 - 21:27

Edith:

Tijd voor een update! ;-)